ЗМІСТ

 

РОЗДІЛ І. Використання жестової мови в умовах навчання

 

Наталія Адамюк

Методика викладання байки Л. Глібова «Щука» із застосуванням жестової мови

 

Лідія Димскис

Жестова мова в структурі вузівської підготовки дефектологів: науково-теоретичні аспекти, методичне забезпечення

 

Олена Дробот

Розвиток емоційно-пізнавального інтересу нечуючих дітей в умовах дошкільного закладу компенсаторного типу

 

Світлана Кульбіда

Використання жестової мови в системі „тотальної комунікації”, білінгвального навчання (на досвіді Данії)

 

Світлана Литовченко

Переклад жестової мови в системі вищої освіти (канадській досвід)

 

Едуард Пущин

Роль рідної мови у формуванні пізнавальної активності глухих учнів початкових класів

 

Лада Соколюк

До питання про особливості сприймання сурдоперекладу

 

РОЗДІЛ ІІ. Роль і місце жестової мови у житті нечуючої людини

 

Галина Гаврилова

Проблеми використання жестової мови очима нечуючого студента

 

Галина Зайцева 

Діалог з Л.С. Виготським про проблеми сучасної сурдопедагогіки

 

Наталія Каменська

Педагогічна та виховна робота як один з основних напрямків діяльності Українського товариства глухих

 

Лариса Малинович

Співпраця батьків і педагогів на ранніх етапах розвитку дитини з порушеннями слуху

 

Віталій Міськов

Жестова мова – реальність чи утопія?

 

Ірина Чепчина

Шляхи оновлення змісту освітніх питань через жестову мову

 

РОЗДІЛ ІІІ. Лінгвістичні дослідження жестової мови

 

Наталія Адамюк

Сучасний словник „Лексикон жестів”

 

Тетяна Давиденко, Ганна Комарова

Берегти різноманітність

 

Ігор Кобель

Дві мови – дві культури

 

Юрій Крамар

Роль прийменників в українській мові та мові жестів

 

Світлана Кульбіда, Наталія Зборовська

Особливості лінгвістичного дослідження української жестової мови у доробку Р.Г. Краєвського

 

Дебра Рассел

Про дослідження жестової мови в Північній Америці

 

РОЗДІЛ IV. УКРАЇНИ СЛАВНІ ІМЕНА

 

Ельвіра Гроза

Сіяч розумного, доброго, вічного (до 70-річчя з дня народження К.Д. Бойко)

 

Ганна Полякова

Внесок Матвія Полякова у становлення спеціального навчання нечуючих

 

Валентин Сакун

Духовне взаємозбагачення поглядів Олександра Довженка та Івана Соколянського

 

Оксана Таранченко

Сурдопедагогіка – життя і доля Едуарда Ілліча Пущина

 

РОЗДІЛ V. НАШІ ШКОЛИ

 

Галина Воробель

З досвіду організації «Школи – дитячого садка» у місті Хмельницькому

 

Наталія Іванюшева

Становлення та розвиток спеціального закладу для глухих (до 110-річчя Харківської школи-інтернату для глухих дітей)

 

Світлана Литовченко

Діяльність спеціального закладу для нечуючих в сучасних умовах (до 55-річчя Хустської школи-інтернату)

 

Володимир Скурчинський

Вклад Мойсея Яворського в організацію спеціального навчання глухих дітей Київщини