Головна » 2010 » Травень » 14 » 13 травня 2010 р. відбулася конференція молодих вчених в Інституті спеціальної педагогіки АПН України
12:29
13 травня 2010 р. відбулася конференція молодих вчених в Інституті спеціальної педагогіки АПН України

13 травня 2010 року в Інституті спеціальної педагогіки НАПН України відбулася конференція молодих вчених «Спеціальна освіта в контексті сучасних тенденцій дитиноцентризму». У заході в якості доповідачів виступило понад 20 науковців, аспірантів та здобувачів Інституту. 

Доповіді представлені увазі присутніх висвітлювали актуальні теми, розробка яких на науковій основі створює підґрунтя для подальшого розвитку спеціальної педагогіки та психології. У тематиках виступів молодих вчених простежувалась орієнтація проведення наукових досліджень на вирішення запитів практиків. Зокрема, співробітники лабораторії жестової мови взяли активну участь у роботі конференції.

Зборовська Н.А., науковий співробітник ЛЖМ презентувала навчально-дидактичні матеріали для забезпечення розвитку комунікативної складової мовлення нечуючих дошкільників та молодших школярів. Серед навчально-дидактичного матеріалу було продемонстровано роздатковий матеріал для організації комунікативних ігор, зокрема, лото, доміно та ін. Даний матеріал дозволяє розвинути у дітей знань про предмети оточуючого світу, про їхні назви, дії з цими предметами. Також було представлена навчально-дидактична розробка – «Казки ЖМ».

Аспірантом лабораторії ЖМ, Адамюк Н.Б. було висвітлено особливості побудови простого жестового речення в УЖМ, розкрито специфіку ЖМ порівняно із КЖм і СМ, закономірності використання базового жесту та значення порядку розстановки жестових одиниць у жестовому реченні.

Замша А.В., науковий співробітник ЛЖМ, висвітлила теоретичні і прикладні аспекти загальних підходів та специфіки організації соціально-психологічного тренінгу, зорієнтованого на аудиторію нечуючих підлітків. В своєму виступі представила власний досвід проведення психологічних тренінгів для зазначеної категорії.

У доповіді Дробот О.А., аспіранта лабораторії, розкрито роль зору у розвитку нечуючих дошкільників, наголошено на значенні візуального сприймання для розвитку немовлят і дошкільників.  Доповідач також представила порівняльний аналіз особливостей розвитку комунікативної і пізнавальної діяльності нечуючих дітей з сімей чуючих і нечуючих батьків через призму використання жестової мови як візуально-комунікативної знакової системи.

Бащенко Т.П., молодшим науковим співробітником лабораторії, висвітлено досвід використання жестової мови у процесі виховання нечуючих школярів. Розкрито специфіку проведення батьківських зборів, особливості налагодження комунікації між батьками, визначено значення доступності процесів спілкування між вихователем та дітьми за умови використання ЖМ для виховання нечуючих підопічних.

Конференція молодих вчених дозволила презентувати широкому загалу наукові, методичні, дидактичні розробки молодих дослідників, окреслити перспективні напрямки проведення наукових досліджень в галузі спеціальної педагогіки та психології, в світлі тенденцій дитиноцентризму.      

Переглядів: 800 | Додав: usllab