Головна » 2009 » Листопад » 9 » 23-24 жовтня 2009 р. Засідання ОНП: "Шляхи реабілітації нечуючих учнів Житомирської спецшколи-інтернату для глухих дітей"
15:04
23-24 жовтня 2009 р. Засідання ОНП: "Шляхи реабілітації нечуючих учнів Житомирської спецшколи-інтернату для глухих дітей"


На базі Житомирської спеціальної загальноосвітньої школи-інтеранту І-ІІІ ступенів для глухих дітей 23-24 жовтня 2009 р. відбулося чергове засідання об’єднання нечуючих педагогів з метою обміну педагогічним досвідом між педагогами та забезпечення якісного навчально-виховного процесу  на основі принципів використання ЖМ. А також ознайомлення нечуючих педагогів із комплексом освітніх, реабілітаційних заходів, створенням умов для навчання і розвитку дітей-інвалідів, їх соціального захисту, які  відбуваються на базі школи  До участі були запрошені  представники об’єднання нечуючих педагогів з різних регіонів України, керівництво Житомирської обласної організації УТОГ, редактори газети „Наше життя”, педагоги школи, працівники науково-медичних установ області,  представники Ради перекладачів України, всі наукові співробітники та аспіранти Інституту спеціальної педагогіки АПН України.

 


Завдання семінару:

- ознайомлення з режимом роботи, навчальною, реабілітаційною, роздатковою базою школи-інтернату, можливостями реалізації Закону України „Про реабілітацію інвалідів в Україні”.

- підвищення ефективності освітньо-реабілітаційної роботи через відвідування уроків, індивідуальних і групових занять, занять гуртків, секцій, об’єднань школярів, що діють в школі, аналізу методів і прийомів навчально-корекційної роботи і реабілітаційних заходів;

- обговорення та отримання пропозицій щодо впровадження програми жестової мови у навчальні програми (круглий стіл в рамках семінару);

- оприлюднення цілей і завдань спеціальної освіти глухих через засоби масової інформації;

- стимулювання навчальної, роздаткової праці дітей-інвалідів з порушеннями слуху завдяки співпраці та мотиваціями нечуючих педагогів.

 

23 жовтня всім учасникам семінару були представлені відкриті уроки з різних навчальних дисциплін (з української мови, географії, історії, інформатики та ін.). Відбулися оглядові екскурсії до дитячої обласної лікарні до кабінету діагностики слуху та музею Космонавтики ім. С.П. Корольова.

На наступний день відбувся круглий стіл «Українська жестова мова» (УЖМ), на якому були висвітлені актуальні питання щодо впровадження курсів з основ вивчення УЖМ для нечуючими педагогів, які мають викладати навчальний предмет УЖМ у своїх школах. Автором Програми-комплексу «Українська жестова мова» було надано методичну консультацію педагогам щодо особливостей використання програми під час викладання предмету.

У цьому заході взяв участь Юрій Крак, доктор фізико-математичних наук Київського національного університету ім. Тараса Шевченка, який продемонстрував комп’ютерну програму з вивчення основ УЖМ. Дана програма працює таким чином, що користувач обирає будь-яке слово зі списку, після чого робот на екрані комп’ютера показує відповідний жест. Серед учасників виникло багато запитань до представника групи розробників даного електронного посібника, а саме – були не чітко зображені емоційні рухи робота, оскільки міміка та рухи обличчя є одним з основних компонентів ЖМ; посібник розроблено із врахуванням КЖм, але не ЖМ, що є не ефективним для засвоєння лінгвістичних особливостей ЖМ. Ю. Крак визнав, що в подальшому необхідно в розробці програми відображати саме особливості та структуру природної ЖМ, що в перспективі буде реалізовано за рахунок співпраці із лабораторією ЖМ Інституту спеціальної педагогіки АПН України.

 

 


 

Проект резолюції круглого столу ОНП

«Впровадження нового навчального предмета

«Українська жестова мова»

відповідно до наказу МОН № 852 від 11.09.09»

 

Під час всеукраїнського семінару Об’єднання нечуючих педагогів, проведеного 22 – 24 серпня 2008 р. правлінням ОНП за підтримки колективу  Житомирської спецшколи-інтернату для глухих дітей, Житомирської обласної організації УТОГ та інших організацій, відбувся круглий стіл з впровадження нового навчального предмета «Українська жестова мова» відповідно до наказу МОН № 852 від 11.09.09».

У роботі семінару і круглого столу взяло участь близько 40 осіб, серед яких представники Інституту спеціальної педагогіки АПН України, спецшкіл-інтернатів для дітей з порушеннями слуху, структурних підрозділів Українського товариства глухих, апарату ЦП УТОГ, Інституту Кібернетики АН України та інших організацій.

З метою сприяння впровадженню нового навчального предмета «Українська жестова мова», допомоги у вирішенні проблем проводився сьогоднішній семінар.

 

Учасники семінару звертаються з наступними пропозиціями:

-до Міністерства науки та освіти:

а) всіляко сприяти призначенню на посаду вчителя української жестової мови  осіб з числа її носіїв відповідно до Пояснювальної записки самої Програми-комплексу «УЖМ»;

б) найближчим часом організувати семінари і курси підвищення кваліфікації для вчителів-практиків, які будуть викладати українську жестову мову в начальних закладах;

в) приділяти більше уваги належній фаховій підготовці на дефектологічних факультетах ВНЗ спеціалістів для роботи в школі для нечуючих дітей, забезпечуючи нагальну потребу в тому, щоб майбутні педагоги протягом всього терміну навчання оволодівали українською жестовою мовою і опановували методику її застосування у навчально-виховному процесі, складали відповідні іспити і могли під час роботи в школі забезпечити повний контакт з учнями і розуміння ними програмового  матеріалу;

г) сприяти забезпеченню відповідною технікою, а саме стаціонарною мультимедійною системою, комп’ютерною технікою кабінетів загальноосвітніх спеціальних навчальних закладів для дітей певної категорії з метою якісного візуального сприймання навчального матеріалу відповідно до Пояснювальної записки Програми-комплексу «УЖМ»;

д) ввести до атестаційних комісій при школах членів правління ОНП для визначення категорії вчителям, які вестимуть УЖМ

 

- до ЦП УТОГ:

а) провести спільно з МОН на базі Навчально-відновлювального центру УТОГ семінари і курси підвищення кваліфікації для вчителів-практиків, які будуть викладати українську жестову мову в начальних закладах.

 

- до Інституту спеціальної педагогіки АПН України:

а) здійснити силами спеціалістів лабораторії жестової мови подальше її дослідження і видати докладний словник жестової мови;

б) розробити і видати методичні рекомендації, навчальні посібники та робочі зошити з навчання ЖМ різних категорій слухачів курсів жестової мови (учнів, вчителів, батьків, перекладачів тощо);

в) продовжити проведення курсів з УЖМ для вчителів-предметників.

 

- до адміністрацій спецшкіл для дітей з порушеннями слуху:

а) сприяти нечуючим вчителям у направленні на засідання і семінари ОНП за рахунок коштів управлінь освіти і науки, як це передбачено у директивному листі Міносвіти від 06.12.05 р. №1/9-696;

б) організовувати шкільні діючі курси УЖМ (за допомогою нечуючих вчителів) для початківців та педагогів, які недостатньо володіють жестовою мовою, використовуючи наявну програму з вивчення УЖМ на відповідних курсах;

 

- до правління ОНП:

а) висвітлити у ЗМІ та засобах електронної інформації результати семінару Об’єднання нечуючих педагогів та круглого столу з впровадження нового навчального предмета «Українська жестова мова» відповідно до наказу МОН № 852 від 11.09.09».

 

На завершення семінару його учасники звертаються до правління ОНП з проханням продовжити практику проведення подібних заходів, здійснювати подальшу  роботу з пошуку коштів (у тому числі й грантів) для їх фінансового забезпечення і для реалізації планів, що сприятимуть підвищенню освітнього і фахового рівня нечучого педагога і підвищенню його ролі та значення у навчально-виховній роботі у школах для дітей з порушеннями слуху.



Переглядів: 780 | Додав: usllab