Головна » 2009 » Листопад » 9 » Про участь співробітників у семінарі: «Діти з полісенсорними порушеннями: шляхи соціальної адаптації та інтеграції в суспільство»
15:12
Про участь співробітників у семінарі: «Діти з полісенсорними порушеннями: шляхи соціальної адаптації та інтеграції в суспільство»

У Львові, 27 – 30 жовтня  2009 року, на базі експериментального закладу навчально-реабілітаційного центру для дітей з вадами зору "Левеня” відбувся  вищеназваний науково-практичний семінар. Організаторами семінару були представники з МОН України з Інститутом інноваційних технологій і змісту освіти м. Києва (Ю. Нагорна. Г. Лобайчук, Г. Несен), Головне управління освіти і науки Львівської обласної  державної адміністрації, Управляння освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради (П. Хобзей, Н. Оксенчук, К. Гороховська).

У науково-практичному семінарі взяли участь директори спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з порушеннями слуху ( з таких міст: Дніпропетровськ, Житомир, Калуш, Київ, Кривий Ріг, Луганська обл. (м. Сватово), Львівська обл. (м. Підкамінь), Маріуполь, Миколаїв, Новомиргород, Одеса, Острог, , Теребовля, Чернівці, Харків, Херсон, Хмельницький), наукові співробітники лабораторії жестової мови Інституту спеціальної педагогіки АПН України (Н. Адамюк, О. Дробот), працівники Центру слухової реабілітації "Аврора” (м. Київ), медичні та педагогічні працівники з Польщі.

Мета семінару – координація зусиль освітніх, медичних структур, фахівців-дефектологів, практичних психологів, науковців, громадських організацій щодо вирішення проблем навчання і реабілітації дітей з порушеннями слуху, ознайомлення з досвідом організації навчально-реабілітаційного процесу з сліпоглухими дітьми в НРЦ "Левеня”.

У 1-ий день семінару відбулося пленарне засідання «Нормативно-методичного забезпечення навчання та реабілітації дітей з вадами слуху», на якому виступили з доповідями Р. Шиян., канд. біолог. наук, директор Львівського інституту післядипломної педагогічної освіти (м. Львів, Україна) на тему "Програма розвитку освіти Львівщини на 2009-2012 роки: освіта осіб з особливими освітніми потребами”

В. Ремажевська, канд. пед. наук, доцент, завідувач кафедри корекційної педагогіки ЛОІППО, директор НРЦ "Левеня” (м. Львів, Україна) на тему "Сучасні наукові погляди на проблему сліпоглухоти”

О. Дробот, наук.співроб. лабораторії жестової мови Інституту спеціальної педагогіки АПН України (м. Київ, Україна) на тему "Сучасні аспекти корекційної освіти дошкільників з порушеннями слуху”

Т. Ніколаєва, канд. пед. наук, завідувач лабораторією педагогічної корекції порушеної слухової функції Інституту корекційної педагогіки РАО (м. Москва, Росія) на тему "Актуальні проблеми вдосконалення корекційної допомоги дітям з порушеннями слуху в Росії”

Н. Адамюк, наук. співроб. лабораторії жестової мови Інституту спеціальної педагогіки АПН України (м. Київ, Україна) на тему "Науково-методичні засади вивчення жестової мови в Україні”

 

На 2-ий день семінару було заплановано засідання за тематикою: «Міжнародний та вітчизняний досвід навчання та реабілітації сліпоглухих», на якому виступили І. Саломатіна, канд. пед. наук, наук. співроб. лабораторії комплексних порушень Інституту корекційної педагогіки РАО (м. Москва, Росія) на тему "Досвід СРСР та Росії в навчанні та реабілітації сліпоглухих дітей”;.

В. Федорук, заступ. гендиректора з медичних питань Центру слухової реабілітації "Аврора”( м.Київ, Україна) - "Сучасні принципи діагностики слухової функції у дітей з полісенсорними порушеннями”.

О. Савченко, канд.пед.наук, заступник директора Центру слухової реабілітації "Аврора” (м. Київ, Україна) - "Засоби корекції слуху та оптичні засоби корекції зору”.

 

Після  перерви 2-ого дня семінару розглядалася проблематика комунікації та соціалізації сліпоглухих дітей. З даною проблемою виступили: А. Сєдліцка, доктор мед. наук, Інститут матері і дитини (м. Варшава, Польща) - "Комплексні порушення слуху і зору в контексті синдрому Ушера”.

М. Матвєєва, канд. псих. наук, доцент, професор кафедри корекційної педагогіки ЛОІППО (м. Львів, Україна) - "Значення жестового мовлення в психічному розвитку дітей з вадами слуху”.

Л. Марунич, вчитель-методист, асистент кафедри корекційної педагогіки ЛОІППО (м. Львів, Україна) - "Формування комунікативних вмінь – важлива умова інтеграції дітей з полісенсорними порушеннями”.

В. Муць, вчитель-дефектолог НРЦ "Левеня” (м. Львів, Україна) - "Вплив української жестової мови на розуміння глухими дітьми вивченого матеріалу”.

 

 В цей ж день було проведено круглий стіл з питань жестової мови.

У цьому заході розглядалися основні питання:

- зміст Програми-комплексу «УЖМ» (автор Н. Адамюк);

- порівняльний аналіз двох програм;

- підготовка спеціалістів з УЖМ;

- навчання жестовій мові працівників спеціальних навчальних закладів

- підготовка дидактичного матеріалу.

 

На засіданні круглого столу в рамках семінару:

- обговорено шляхи оптимізації навчально-реабілітаційної роботи з нечуючими дітьми з урахуванням напрацьованого досвіду на місцях; науково-методичні підходи щодо вивчення такими учнями УЖМ (української жестової мови), з урахуванням напрацьованого відповідного міжнародного та вітчизняного досвіду;

- розглянуто зміст Програми-комплексу «УЖМ»;

- продемонстровано порівняльний аналіз програм «Українська жестова мова» 1 – 4 класи (укладачі: Є. Грищенко, В. Стьопкін) та Програми-комплексу УЖМ (автор Н. Адамюк) вчителями-практиками В. Муць (м. Львів) та М. Курзіна (м. Миколаїв);

- схвалено проведення навчальних курсів з осново вивчення УЖМ для педагогів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів;

- прискорити підготовку навчально-дидактичних матеріалів (роздатковий навчально-дидактичний матеріал УЖМ для нечуючих дошкільників та учнів молодших класів, Робочий зошит УЖМ для 1 класу, електронні казки «УЖМ»).

 

29 жовтня директор навчально-реабілітаційного центру для дітей з вадами зору «Левеня» - В. Ремажевська провела засідання з питань науково-організаційних засад створення моделі навчання та реабілітації сліпоглухих дітей в Україні на досвіді реабілітаційного центру «Левеня».

 

30 жовтня проведено семінарські заняття та підведені підсумки, в яких було підкреслено:

- особливе значення УЖМ в освітньому процесі дітей з порушеннями слуху;

- важливість запровадження щорічних науково-практичних семінарів для керівників та педагогічних працівників спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів на базі - навчально-реабілітаційного центру "Левеня” м. Львів;

- значення обміну досвідом фахівців, щодо питань, які стосуються роботи з дітьми-інвалідами в освітній, медичній, соціальній сферах.

Переглядів: 1607 | Додав: usllab