Головна » 2012 » Червень » 9 » Міжнародна науково-практична конференція "Білінгвальне навчання нечуючих: вітчизняний та міжнародний досвід" (продовження)
11:46
Міжнародна науково-практична конференція "Білінгвальне навчання нечуючих: вітчизняний та міжнародний досвід" (продовження)
Після обіду учасників конференції було запрошено до участі у круглому столі «Досвід білінгвального навчання».З доповідями виступили: Канді Лінда, освітній консультант для глухих і слабочуючих, Едмонтон, провінція Альберти, Канада «Мова і грамотність: чому це важливо у освіті глухих»; Каменська Наталія Миколаївна, Президент Об’єднання нечуючих педагогів, головний редактор газети Українського товариства глухих «Наше життя» «Білінгвальне навчання – основний напрямок діяльності ОНП»; Шепеленко Денис Олександрович, студент першого курсу Вінницького соціально-економічного інституту Університету «Україна» «Здобуття вищої освіти з погляду нечуючого студента»; Рассел Дебра, директор Західно-Канадського Центру з досліджень глухоти ім. Девіда Пейкоффа Університету Альберти, доктор філософії Едмонтон, Канада «Підготовка глухих до викладання»; Кобель Ігор Григорович, старший викладач кафедри загальної та спеціальної педагогіки Українського Католицького Університету, доктор філософії, кандидат педагогічних наук «В пошуках нового підходу до навчання глухих»; Адамюк Наталія Борисівна, аспірант лабораторії жестової мови Інституту спеціальної педагогіки НАПН України «Взаємозв’язок української жестової і словесної мов у навчанні молодших нечуючих школярів»; Нікулін Олександр Павлович, директор Житомирської спеціальної загальноосвітньої школи для глухих дітей «Досвід білінгвального навчання нечуючих у Житомирській спеціальній школі для глухих дітей»; Воробель Галина Миколаївна, директор Хмельницького загальноосвітнього навчального закладу «Школа-дитячий садок» «Інноваційна діяльність школи-комплексу нового типу для дітей з порушеннями слуху»; Крак Юрій Васильович, доктор фізико-математичних наук, професор Інституту кібернетики ім. В. М. Глушкова НАН України, Київського національного університету імені Тараса Шевченка «Розробка комп’ютерних засобів вивчення жестових мов»; Богуш Олена Борисівна, вчитель жестової мови Одеської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату І-ІІ ступенів № 97 для дітей зі зниженим слухом «Роль уроків української жестової мови у пізнавальному розвитку слабочуючої дитини»;
Зуєнко Олена, вчитель жестової мови Львівської спеціальної загальноосвітньої школи для глухих дітей ім. Марії Покрови «Досвід вивчення української жестової мови батьками нечуючих дітей інклюзивної школи»;
Лещенко Леся Миколаївна, вчитель жестової мови Харківської спеціальної школи-інтернату для слабочуючих дітей, здобувач Інституту спеціальної педагогіки НАПН України «Важливість вивчення української жестової мови слабочуючими»; Китманова Ірина Вікторівна, заступник директора з навчально-виховної роботи Кам’янської спеціальної загальноосвітньої школи для дітей слабочуючих та зі зниженим слухом (Запорізька обл.) «З досвіду організації системи роботи з вивчення жестової мови педагогічним колективом школи-інтернату»; Ковтун Володимир Петрович, вчитель історії Харківської спеціальної загальноосвітньої вечірньої школи № 23 для глухої молоді «Застосування жестової мови на уроках історії»;
Ляшкова Наталія Олександрівна, перекладач Вінницького соціально-економічного інституту Університету «Україна» «Особливості роботи перекладача-дактилолога у вищому навчальному закладі»; Зборовська Наталія Анатоліївна, аспірант Інституту спеціальної педагогіки НАПН України «Особливості використання жестової мови на уроках літератури як засобу оптимізації навчання учнів з порушеннями слуху»; Шевченко Володимир Миколайович, старший науковий співробітник лабораторії сурдопедагогіки Інституту спеціальної педагогіки НАПН України «Білінгвізм в українській сурдопедагогіці: історичний аспект»; Дробот Олена Анатоліївна, науковий співробітник лабораторії жестової мови Інституту спеціальної педагогіки НАПН України «Особливості двомовних програм для нечуючих»; Наталія Лазуркевич, магістр східного богословія, керівник проектів Центру душпастирства осіб з вадами слуху "Надія" Українського греко-католицького центру «Навчальна програма душпастирства осіб з вадами  слуху, в контексті багатомовного середовища»; Думинець Олег Ігоревич, вчитель УЖМ Львівської спеціальної загальноосвітньої школи для глухих дітей ім. Марії Покрови «Едмонтонська школа для глухих дітей очима глухого вчителя з України»; Ступак Ігор Миколайович, вихователь Київської спеціальної школи-інтернату № 9 для дітей з вадами слуху «Проблеми використання жестової мови у навчальних закладах для нечуючих дітей;. Крупей Руслана Ярославівна, аспірант Інституту спеціальної педагогіки НАПН України. «Особливості навчальної діяльності нечуючих дошкільників з синдромом Дауна».Питань для обговорення було чимало: нормативне та науково-методичне забезпечення впровадження жестової мови у навчальних закладах; розширення можливостей учнів з порушеннями слуху за умови застосування двомовного підходу; особливості організації навчально-виховного процесу для дітей з порушеннями слуху у закладах різного типу (спеціальних, інклюзивних тощо); підготовка педагогів та перекладачів жестової мови, супровід батьків дітей з порушеннями слуху; здійснення досліджень з проблеми вивчення та навчання української жестової мови та ін.  Обговорення проходили  дуже жваво, учасники активно вносили свої пропозиції до резолюції Міжнародної науково-практичної конференції. 
На цьому робоча частина конференції була вичерпана. Присутні подякували Бражник Т.О. (директор Навчально-відновлювального центру УТОГ) за гостинність, після чого захід завершився.

                   

                             

Переглядів: 2342 | Додав: usllab