Головна » 2012 » Березень » 1 » Науково-практичний семінар з основ вивчення української жестової мови у місті Тернополі
16:17
Науково-практичний семінар з основ вивчення української жестової мови у місті Тернополі
6 – 12 лютого 2012 року для педагогічного колективу Тернопільського дошкільного навчального закладу № 2 науковим співробітником  лабораторії жестової мови  Інституту спеціальної педагогіки НАПН України Дробот О.А. було проведено науково-практичний семінар з основ вивчення української жестової мови. Цей семінар став продовженням, розпочатої в лютому 2011 року, співпраці між лабораторією жестової мови та Тернопільським дошкільним навчальним закладом.
Саме попередній науково-практичний семінар надав можливість розширити напрями роботи з вивчення УЖМ. Було з’ясовано, що педагогами закладу добре засвоєний попередній матеріал, що надало можливість викладати навчальну інформацію, застосовуючи комунікативний принцип навчання, коли відтворюються не окремі жести, а фрази, завдяки яким розвивається як монологічне, так і діалогічне жестове мовлення.
Приємним було те, що працівники закладу підготували багато запитань стосовно використання УЖМ при поданні тих чи інших лексичних тем. Не лишилось осторонь і обговорення «Програми з української жестової мови для спеціальних дошкільних навчальних закладів для дітей глухих та зі зниженим слухом I – IV роки навчання» (автор О.А. Дробот), яка активно використовується у навчальному процесі, але деякі запитання потребували ретельного роз’яснення. Загалом програма отримала високу оцінку практиків. О.А. Дробот надала консультації працівникам закладу стосовно використання двох мов під час режимних моментів, сюжетно-рольових ігор, підготовки до свят, ознайомленні з оточуючим.
Педагоги висловлювали щиру подяку за отримання «Українського жестівника для батьків» та «Тематичних жестово-словесних плакатів», було наголошено на своєчасності та необхідності саме такої продукції для роботи сурдопедагогів, вихователів та батьків з дошкільниками з порушеннями слуху.
Крім цікавого, професійно поданого теоретичного матеріалу, з слухачами були проведені різноманітні практичні заняття, вправи, тренінги, дактилологічні диктанти, жестово-словесні переклади.
Тижнева робота науково-практичного семінару забезпечила ефективне зростання фахової підготовки сучасного сурдопедагога і вихователя ТДНЗ № 2 – закладу інноваційного типу. Відмічається, що персонал закладу розуміє важливість розвитку нечуючої дитини в умовах двомовності та усвідомлює необхідність високого рівня володіння УЖМ вчителями і вихователями для забезпечення всебічного розвитку та якісного спілкування нечуючого дошкільника.


Переглядів: 783 | Додав: usllab