Головна » 2009 » Жовтень » 21 » Ювілей Хмельницького спеціального загальноосвітнього навчально-­виховного закладу «Школа — дитячий садок» для дітей з порушеннями слуху
22:22
Ювілей Хмельницького спеціального загальноосвітнього навчально-­виховного закладу «Школа — дитячий садок» для дітей з порушеннями слуху

16 жовтня 2009 року відзначив десятирічний ювілей Хмельницький спеціальний загальноосвітній навчально­виховний заклад «Школа — дитячий садок» для дітей з порушеннями слуху.

Передісторія її створення тісно пов’язана з ситуацією, яка склалася на той час у місцевій спеціальній освіті. За статистичними даними, по Хмельницькій області в 2000 році було зареєстровано 395 дітей з порушеннями слуху. Нечуючі дошкільнята в обласному центрі не отримували належної освітньої та реабілітаційної допомоги, а діти старшого віку їхали з Хмельницького в інші міста і жили в спецшколах­інтернатах. Це була дійсно проблема, яку треба вирішувати на державному рівні.

За допомогою місцевої влади та за ініціативи батьків глухих дітей вирішили змінити стандартний підхід до надання освітніх послуг дітям з порушеннями слуху і дати їм можливість отримувати освіту, не залишаючи надовго власну домівку. На теренах реабілітаційного клубу, який діяв у Хмельницькому  у 1999 році було відкрито перший в Україні вищеназваний спеціальний загальноосвітній навчально­виховний заклад Одним із головних факторів його створення є те, щоб сім’я і батьки були максимально залучені до процесу навчання та реабілітації як повноправні та необхідні учасники. По­перше, вони є зацікавленою стороною у результатах навчання і можуть сприяти його успіху у різних формах. По­друге, постійний контакт з родиною забезпечує кращу соціалізацію нечуючих дітей у сім’ї та суспільстві.

Велику роль у вирішенні багатьох питань, що постали під час реалізації ідеї, відіграв грант по мікропроекту «Соціальна реабілітація дітей­інвалідів та створення умов для здобуття пов­ноцінної освіти», який школа здобула в нелегкому конкурсі. Кошти надав Фонд соціальних інвестицій Міністерства праці та соціальної політики України. Воробель Г.М.

Очолює школу Галина Миколаївна Воробель, аспірант лабораторії ЖМ. Це єдиний випадок в Україні, коли нечуюча людина керує навчальним закладом. Адже, беззаперечно, краще розуміє проблеми глухої дитини доросла нечуюча людина, яка вже пройшла цей шлях. Вона є взірцем для нечуючої молоді. Галина Миколаївна є Лауреатом премії міської ради (2008, 2009), Стипендіатом Хмельницької міської ради (2009). В момент ювілею закладу отримала Подяку від Президента України за вагомий внесок у розбудову Української держави та зміцнення її незалежності.

Як показала практика, керівництво нечуючого директора, педагога та виховання і навчання дітей в «Школі — дитячому садку» протікає ефективніше: дитячий колектив, що складається з дошкільнят та школярів, своєю моральною атмосферою та життєдіяльністю нагадує багатодітну сім’ю, якій властиві взаємна турбота, розподіл обов’язків з урахуванням віку та інтересів, захищеність, ніжна прихильність між дітьми і дорослими. Навчання побудовано таким чином, що школа охоплює всі сторони навчання і виховання, отримання загального культурного і професійного розвитку, інтеграцію дітей з порушеннями слуху у суспільство.

Зараз у школі мають можливість навчатися діти віком від 2 до 18 років. Усього тут 50 дітей, 30 — з важкою втратою слуху, 20 — з середньою. Сім дітей мають комбіновані порушення, а 4 дитини — розумову  відсталість.

Школа професійно надає: обов’язкові освітні послуги; індивідуальні заняття з розвитку слуху та мовлення; підготовку домашніх завдань під керівництвом педагогів; організоване дозвілля — фізкультурно­оздоровчі заходи, художня творчість; дворазове безкоштовне харчування за рахунок державних коштів; перебування нечуючої дитини у дитячому колективі у денний час, без ізоляції від суспільства (як це відбувається в закритих інтернатних установах), в умовах звичайного середовища, що дає можливість їй психологічно відчувати себе на рівні з чуючим ровесником, який навчається у звичайній школі.

Слід зауважити, що керівник закладу зазначає, що коли діти мають комбіновані порушення здоров’я і важко сприймають навчальний матеріал, доцільне  застосовування двомовного навчання, у якому використовується жестова й словесна мова – це є найбільш  важливою складовою досягнення позитивного результату у навчанні. Тому, у школі, згідно наказу № 852 від 11.09.09р. введено навчальний предмет «Українська жестова мова» як інваріативна частина.

Підсумовуючи, ми підкреслимо, що «Щоб просунути вперед освіту, яка буде гарантувати глухим дітям рівноправну участь в суспільстві завдяки досконалому володінню ЖМ і мови їхньої країни, важливо розуміти: це не глухі діти потребують реабілітації, а система, що їх навчає».

 

Переглядів: 1233 | Додав: usllab