Головна » 2011 » Вересень » 5 » Український католицький університет: курси жестової мови (з 4 по 22 липня 2011 року)
11:37
Український католицький університет: курси жестової мови (з 4 по 22 липня 2011 року)
Український католицький університет: курси жестової мови
 
З 4 по 22 липня 2011 року у Львові проходили курси вивчення української жестової мови для слухачів Центру душпастирства осіб з порушеннями слуху «Надія» УГКЦ Українського Католицького Університету. Зазначені курси були започатковані отцем Олегом Лазуркевичем, керівником Центру «Надія», ще минулого року. За результатами попередніх курсів було вирішено продовжити практику оволодіння жестовою мовою особами, які для себе обрали шлях надання допомоги глухим і слабочуючим.
 Саме попередні курси ЖМ зумовили якісне форматування напряму роботи з слухачами курсів, яке полягало в тому, що викладання велося при абсолютно повній тиші в аудиторіях методом «поринання» в українську жестову мову. Чим було викликане нововведення?
Науковими співробітниками та аспірантами лабораторії жестової мови Інституту спеціальної педагогіки НАПН України було проведено чимало курсів, зокрема і в загальноосвітніх спеціальних школах для дітей глухих та зі зниженим слухом, де слухачі мали уявлення про світ Глухих. Викладання на зазначених курсах йшло білінгвальним методом, тобто двомовним. Практика показала, що якість сприймання слухачами навчального матеріалу методом «слово – жест» або тлумаченням певного жесту не є достатньо високою і ефективною. Тому науковці пішли «іншим шляхом», шляхом «поринання», який за кордоном є основою викладання, а в Україні був проведений, по суті, вперше. Іншими словами – саме в Центрі «Надія» був проведений експеримент.
Робота велася у двох групах: початковій і проміжній, тобто середній. Якщо в початковій групі навчалися слухачі, які лише знали про існування глухих людей в своєму місті (і все), то в проміжній слухачі володіли базовими знаннями і могли звертатися до глухих.Саме в цій групі слухачам було нелегко, бо ламалися звичні стереотипи традиційного навчання, проте їм ставала доступною глибина оволодіння нормами українською жестовою мовою. Що ж стосується «початківців», то вони опановували нове і незвичне, не знаючи про експеримент…
Курси вивчення УЖМ завершувалися заліком, де рівень отриманих знань оцінювався трьома видами перевірки ( і також в умовах тиші):
1.       Зчитування з рук співрозмовника складного речення у формі дактилювання;
2.       Запис у письмовій формі розповіді, поданої УЖМ:
3.       Діалог на довільну тему.
Результатом заліку викладачі курсів залишилися задоволеними і сподіваються, що у глухих зявляться нові друзі з числа слухачів курсів УЖМ.
Переглядів: 1024 | Додав: usllab